suntogott

Alla inlägg under mars 2015

Av Carina Berglund - 27 mars 2015 12:02

Fick mig en liten stund nu att sitta ner, så varför inte göra ett inlägg på bloggen 😉


Under dagarna som har varit har jag ju självklart hunnit med min styrka&cardio,gått bra för att vara på sista veckan. Har ju som sagt igentligen bara "kört" igenom kroppens alla muskelgrupper.inga tunga vikter allt för att inte dra på sig vätska inför morgondagen. Har även haft inbokat frisören,nagelfix och gjort det  sista piffet på allt som ska vara med på lördag.


Onsdagen var det inbokat tandläkare för Lill grabben,han skötte sig galant enligt mig,han blev lite ledsen i ögat en stund när dom skulle stoppa in den hårda metallbiten som skulle tas kort för,så jäkla hårdhänta å burdusa tandläkare det finns å speciellt när det kommer till stackars barn,konstigt att man får tandläkarskräck!! Så dom fick ju inga bilder,så det blir att vänta 1år till,men det skiter jag i,dom kunde ändå se det mesta för denna gång.

Jag kände att vårat bageri låg bra tillhands här hemma efteråt,så han valde sin favorit- KANELBULLEN😀

sen var allt bra igen.


Matlagning har jag ju SJÄLVKLART gjort,vad annars😉

min mat är inget att uppdatera just nu,den är bara enformig och tråkig för er att läsa å se.

Så ni får ett tips på nyttigt snabblagat lunch/middagsmål Som jag har gjort till dom övriga.

Har fått många frågor om inte jag kan skriva ut vad energifördelning blir.Så till detta ska jag ge er intresserade det och försöka göra det framigenom också.


Asiatiskwok:

2 pers

Skvätt i några droppar rapsolja

Fläskytterfile 400gr

Röd&Grön chilli

1gullök,2vitlöksklyftor,1rödlök

1/2 rödpaprika&1/2grönpaprika

200gr asiatiskagrönsaker som finns i frysdisken,(finns grymt bra och näringsrika,men även sämre kvalité,så kolla noga om ni är intresserade)

1/2 lime saft och rivet skal i

Torkade kryddor i som koriander,limeblad,svartpeppar,

1/2paket äggnudlar 

1näve grovhackade cashewnötter uppe på innan servering.


Fräs grönsakerna och färska chilin i wokgrytan i ca 10 min,inte för hårt så det löken bränns vid endast mjuk ska den bli.I med filen ,blanda runt i några minuter,sätt på pastavattnet,låt grytan stå å småfräsa under tiden.koka pastan Max 2min snabbt av och i woken för att blandas runt,pressa och riv i liten och krydda efter smak.lägg upp kort därefter och strö över nötterna.


2pers.

Protein 72gr

Kolhydrater 300gr

Fett 6gr


Supergott fick jag som svar och dom åt upp även sista lilla paprika biten som låg kvar på tallriken😉


Ha nu en en underbar fredagkväll!!!




Av Carina Berglund - 22 mars 2015 14:02

Står å puttrar i ca 40min

Av Carina Berglund - 22 mars 2015 13:30

Köttfärssås i alla olika varianter finns det ju som många vet,vi alla är uppvuxna med den klassiska rätten som vår mor eller far har stått för i alla år vid våran uppväxt, den har ju självklart sett och smakat likadan varje gång den har dukats fram till vårt bord, även spaghettin är den samma,samma mäke till och med på paketet.Det är våra föräldrars enformiga generation😉 

Men....... Så kommer vår generation in och speciellt kanske min denna gång som jag gör HELT olik varje gång den ska tillberedas. Ett utav hmmm....ja många recept får jag väl säga ska  jag ge er ett idag,alla jag gör tvistas varje gång med kryddor/olika färs av nöt,kyckling,högrev,kalkonbacon, och diverse andra ingredienser.

Den jag skapade idag till familjen är nedanstående:



Nötfärs 5% 500gr

kalkonbacon ca 100gr

Röd chilli,gullök,färska champinjoner,rödlök,vitlök.

Färska tomater,krossade tomater

Chilisås,tomatpuré 

Skvätt soja,lite vatten ca 1dl

Torkad oregano,svartpeppar.

 

Använder endast teflonpannor så inget fett har tillkommit under rätten.

Stek alla grönsaker efter att färsen blivit nästan helt genomstekt

Därefter i med baconen och krydda allt.

Tomatpuren ska stekas utan bli bränd i några minuter så den blir lite brunakktig

I sedan med chilisåsen,krossade tomaterna,tomaterna,sojan och vattnet efter behag.

Låt sedan det koka läääääänge...... Jag lät det puttra på lågvärme i ca 40 min efter att allt var i.blir bäst smaker och konsistens.

Tillbehör till det blev, basmatiris,fiberpasta och färska blandade grönsaker.

 

Av Carina Berglund - 22 mars 2015 03:56

Råglimpa=nyttig energibröd:


1 liter lättfil

1tsk salt

5tsk bikarbonat

5dl grahamsmjöl

4 1/2 dl vetemjöl

1 1/2dl rågsikt

2dl rågkross eller havrekross

1 1/2dl vetekli

2dl vetegroddar

1 1/2dl sirap

Blanda ingredienserna i tur ordning som receptet står i,ej i maskin utan förhand i en stor bunke.Häll sedan smeten i 1-2st medelstora formar.Ingen jäsning innan eftersom det är ej någon jäst i,bikarbonatet står för jäsningen i ugnen,Så in med den i ugnen direkt efter upphällning. Vanlig ugn ca 175,varmluftsugn som jag har brukar jag ställa på ca160-170. Och ska stå i mitten av ugnen i ca 2tim. Kolla efter ca 1,5tim med sticka om hur brödet känns,Stickan ska vara lite kladdig i mitten på brödet och ovansidan ska ha en liten skorpa på.Tips att även lägga i som jag ibland gör när jag bakat detta goda bröd är strö över lite linfrö på toppen,hälla i lite frysta osockrade lingon,pumpafrön.

 

 

Av Carina Berglund - 21 mars 2015 03:39

Yehooo då var det lördag igen😄

Uppe med tuppen som vanligt!

Har redan ställt mig på vågen för å kolla vikten hur den ser ut likaså formen nu på morgonkvisten.

Kaffet är påslaget,snart åker BCAA'n i kroppen och det är dags för en PW i regnet....


Idag har jag planerat att "pyssla" med diverse ting, bl.a så ska jag färdigställa min tävlingsbikini,kolla igenom allt som ska vara med på tävlingsdagen,fixa naglarna mm. Sen ska jag även greja hemma tänkte jag. 

Så är det planerat just nu iallafall.......

Kommer att lägga ut bilder och recept på lite mattips också,kanske senare ikväll eller imorgon.

Även om kosttillskott som jag varmt kan rekomendera.

Men fram tills dess önskar jag er en fortsatt trevlig helg!!!





Av Carina Berglund - 20 mars 2015 15:29

Då var det redan fredag igen😄 

Denna veckan var otroligt seg till en början,tyckte dagarna bara var hur långa som helst, men så tillslut så är vi framme till fredag=HELG äntligen!!! Min start som sagt på veckan när det kommer till energin på gymmet har varit såååå fruktansvärd energilös,måndag var ett helvete men självklart är jag ju inte den som ger upp,NÄ jag genomled mitt ben och cardiopass som jag skulle,men spykänslan och energin var katastrof som sagt. Tisdagen kom likaså där,men där blev jag besegrad av kroppen när cardion skulle avverkas,jag var tvungen att lyssna på kroppen och ta bort mitt jävlar anamma i huvudet,det får man ej förglömma att ibland så är det klokt att vila istället för stupa/svimma av för den dagen hade jag troligtvis gjort det,och det är det absolut inte värt så nära inpå tävling. Men sen så resten av dagarna fram tills idag har det bara vänt,så skönt å känna,vet ej vad energin eller ork kom ifrån,men jag tackar så jätte mycket för att lilla kroppen är med mig igen😉....denna veckan har då varit sista tunga veckan,och som sagt det har ju känts,men från och med måndag så kommer jag ligga på färre sett och många reps istället för att nu ska jag inte lägga på mig någon vätska inför tävlingen nästa lördag,och det är mest bara "underhållsträning" som sker på varje muskelgrupp,så det ska bli super skönt....för nu är man inte tuff bland vikterna,dom sista 2v har man successivt fått dra ner på dom och det har varit mestadels för styrkan inte finns där men så även skaderisken är så pass hög också,när man är så tunn på kroppsfettet.


Idag har det varit lite smått å gott än så länge, har avverkat mitt gym pass som vanligt,stod biceps&mage på schemat.Körde nedanstående övningar:


Rep i cable 3x10 

Rakstång "halvvägs" 3x12

Hammar stående 3x10 droppsetta sista


Körde magen varvat mellan repsen på bicepsövn.

blev snea i cable med repet X-antal sett&greps,sen körde jag raka på kraftigt lutande bänk.

Avslutade med min backträning i 60min.

Gick sedan och la mig för lite solning/powernap i 15min,somnar alltid i den Goa solarievärmen,perfekt nu när man är så trött,sliten å frusen hela tiden,blir mitt sett att koppla av för en stund. 

Sen var det dags för träff med"coachen" för avstämning med poseringsträning,formkoll,och snack ang tävlingsdagen nästa lördag. 

Efter träffen begav jag mig till min obligatoriska storhandling som jag gör varje vecka,tycker det är så skönt och roligt att strosa runt i matbutiker 😉 älskar att göra listan under veckan om vad som ska/behövs handlas på kommande dag. Även om mycket är detsamma gällande min mat så är det kul att inhandla för resten av familjens matkonsumtion och fylla kylen/skåpen åter igen,som ni vet innan så lagas det ju en hel del mat i detta hem så det ekar nästintill i kylen i slutet på varje vecka faktiskt....

Så till resterande dag å kväll på min fredag blir till att ta det lugnt,mysa i soffan med mina 4 benta vänner och se om det kommer något roligt på tv:n. 

Om "några" timmar så sitter jag snart igen å bloggar när kropp å knopp vaknar mitt i ottan 😉standard på lördag som ni vet...haha....så vi hörs snart igen 

Önskar er en mysig fredag!!!!!


Av Carina Berglund - 15 mars 2015 10:33

Morgon PW

Frukosten nr 2

Lunchen rött ris.bland sallad.chili kyckling

Kycklingfärs med färsk chili i, renskav med svartpeppar&färsk timjan i.nötfärs 5% med mixade kryddor.3 val till en egen kompad "taco/sallads middag.

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards