suntogott

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Carina Berglund - 4 mars 2015 12:19

Gjorde igår kväll ganska enkla lunch/middags rätter till grabbarna i hushållet, Det är ju jag som mer än gärna oavsett dagar eller tid på dygnet som står för matlagningen. Just för jag tycker all mat är roligt och det är en stor passion som jag gärna delar med mig till familj och nära å kära runt mig.Finns inget mer avkopplande att få mixa å trixa med fina råvaror mm. Så till gårdags kvällens rätter som skulle förbli lunch och middag till dom dagarna 2(ons & Tors)


Köttbullar:

Ca: 500gr nötfärs 10%)

1dl fiberhavregryn 

1ägg

lite vatten

blandade torkade örter och svartpeppar 


Blanda ihop allt samtidigt och låt det stå en liten stund så den får "svälla"

stek sen i medeltemp i helst en teflonpanna, om inte det går kan man  givetvis slänga i en liten skvätt smaksatt olivolja I den pannan man har. Jag gjorde det till 3portioner, och det blev Jasmineris och färska blandade grönsaker,2:a kokt potatis med broccoli,3:e fullkornspasta med asiatiska grönsaker(frysta i påse).


Lax i ugn:

250gr Lax

skvätt pressad citron

svartpeppar


Mitten i ugnen på varmluft 150g 

Ta ugnsform och bakplåtspapper lägg fisken där i och låt stå i ugnen ca: 15min KLART!!

Till dom här 2 rätterna blev det kokt potatis och kokta ärter, den 2:a ris och färska grönsaker.

Här får man det nyttiga fetterna,högt protein,och utmärkta kolhydrater. Gott och mättande får man inte förglömma.


Njut av det fina vårvädret idag och ha en fortsatt fin onsdag mina vänner😊



Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards