suntogott

Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

Söndag till söndag.....

Av Carina Berglund - 17 maj 2015 18:41

God kväll...


kommer att summera från förra söndagen till idag med lite text och i bilder.

Söndag 10/5- skrev ju ett inlägg med diverse saker som skulle göras iform av en "checklista" och den höll jag till punkt å prickar,hann faktiskt med det extra bonus passet av rygg och mage....blev ett intensivt supersett pass. Hann även med en 20min cardio direkt efter innan det var dags att hämta grabben ifrån kalaset....jag var grymt nöjd med min dag.

Måndagen startade med benpass fokus framsida,nu är min pass upplagda på tunga basövningarna och någon övning på lättare och många rep.så tex körde jag:

djupa knäböj i Smith 5x10

utfall smith 4x8

legcurl 4x15

benpress-började med 20rep,15,12,10,4x8,1x6

frontsquat brett isär 3x10

cardio 30min-Done!!

Jobba,hem ladda nya matlådor och packa om gymväskan,slappa lite,sova

Tisdag-axlar&triceps,6övningar på axlarna och 3övningar på triceps.avslut 20min cardio,intervaller på bandet

sen åter igen som måndagen,jobb,hem osv.

Onsdagen-ledig😃 gick ändå upp som vanligt för att hålla mina rutiner som jag mår så bra av,både när det gäller mat och träningstider.så jag körde av ett biceps&magpass,det blir ju ett snabbare  pass tidsmässigt eftersom biceps är såpass liten muskel och är en enda om man nu tex jämnför med triceps som man har 3olika muskelfästen att belasta.så 3övningar och 3 på magen Drog jag av i ett supersett pass.avslut 45min cardio. Sen blev det hem för dusch och ett mellanmål med min kvarg,nötter,havregryn,kanel och kokos.....jag bara älskar det målet,tröttnar nog aldrig😊

kort därefter hopp in i bilen med mina vovvar för att åka till min bästa frisör så jag kunde bli snygg i håret igen,hade bedrövligt ful utväxt,men självklart fixade hon det som vanligt,så efter ett par timmar i frisörstolen så var man som ny människa igen...att hår kan göra så mycket på en människa,tycker att det spelar ingen roll om man känner sig bekväm med allt annat på sig som tex kläder,skor mm,om håret inte är ok,är man inte nöjd med sitt hår så kan det kvitta Hur det andra är....sån är jag😉(ytlig,javisst!!) 

Fyllde även på mitt "ansiktsförråd" med Excuviance när jag ändå besökte Perfection,så både Malin och Stefanie fick jag handlat av...otroligt duktiga tjejer...dom kan sina saker och är så Goa när man är där,känner sig omhändertagen på alla sätt...så vill ni bli friserade eller få kroppsbehandlingar/köpa grymma produkter till kroppen så ska ni kontakta dom:

Perfection.se

Senare på dagen åkte jag å grabben för att fixa nytt pass till oss båda,skönt att få gjort det i tid,tanke på att man reser om 3v,😜shit vad tiden har gått fort,bokade resan i januari ,man tyckte då att jaja det är långt kvar,men nu blev det helt plötsligt lite panik med att fixa pass,nya sommarkläder,solkrämerna mm...jaja det löser sig..haha.Vi avslutade vår  onsdag med go middag och efter det myspys i soffan....sen var kvällen kommen och man var trött å nöjd på denna lediga dag...tror jag somnade redan vid 21...

Torsdag(kristiflygare)-ledig!  Benpass fokus baksidan,körde 6övningar,avslut 20min cardio.

Följt av stor handling av mat och diverse stök å bök i hemmet.

Allt i sig tog nästan hela dagen, så mot slutet av denna torsdag blev till det lugna eftersom jobb väntades åter igen på fredag.

Fredagen är kommen- fick till ett grymt ryggpass igen och 2övningar på magen,vilade ifrån cardio,kände att det varken behövdes eller hade ingen lust,därefter jobb och lugn kväll,jobbade sent så det enda som jag gjorde var att slänga sig åter igen i sin soffa med en halvbra film och kyckling tacos till middag/kvällsmat.

Lördag(igår)-startade med kaffe och BCAA lemon/lime ifrån bodyscience,sjukt god,älskar verkligen den drinken på morgonen,jag har alla deras smaker,kan varmt rekomendera denna BCAA,bra innehåll,bra pris och som sagt smakar gott.därefter morgon pass,löpning 1.3mil I ensamhet.För senare en välförtjänt dusch och en lyxfrukost med familjen.

lördagen fortsatte sen med att stå som "kafemorsa" på fotbollsträningen som grabben har på lördagarna,vi har två åtagande per år,så nu var det min tur att baka och kränga av massa bakverk...gick förvånansvärt bra må jag säga😊

Efter träningen och lunch,åkte vi på släktkalas på mannens sida och tillbringade nästan hela lördagen där med käk och massa lek och stoj för barnen. När vi vi senare kom hem på efterm/kvällen så åt vi en chilliconcarne gryta som jag hade gjort på fredag kvällen med Högrev blandannat....första gången jag gjorde den,och utan att skryta allt för mycket så blev jag å han här hemma mer än nöjda med rätten😉

Söndag(idag)-samma som lördagens start fast med PW istället för löppass,90min. Efter PW blev det lugn och lång Mysmorgon/förm med efterföljande långpromenad med hundarna längs med havet,var ute i ca 1,5tim,sen var dom helt slut och jag med,så lite lusläsning i soffan av BodyTidningen blev det för mig,sen skulle jag in till stan för brunch med tjejerna i släkten och grabben skulle till en kompis.Super mysigt och trevligt,som vanligt när man träffar sin familj/släkt/vänner...får aldrig nog...haha tur e väl det...

ja sen var det bara några få timmar kvar av dygnet och dom la jag på fixa matlådor för några arbetsdagar och ta det lugnt...så var denna helg borta helt plötsligt,men den var ju händelserik och jag har hunnit med mycket trevligheter,så varför klaga...måndag imorgon och då väntas det först ett benpass sen jobb...

hur startar ni eran måndag??😉

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Berglund - 28 augusti 2015 11:12

Halloj!!!   ja det var inte igår som man skrev något här inte....om jag ska vara ärlig så finns det en stor anledning.Har faktiskt inte haft någon lust att skriva Eller fota,inte heller gå in på andra sociala medier.jag Har bara lagt fokus på myc...

Av Carina Berglund - 25 juli 2015 14:49

Mys lunch med familjen i slottskogen,mannens syster och tös var med. Kubb spel...killarna mot tjejerna,vi förlorade:( (men dom fuskade haha....) Sötnosarna var med men dock ej roade då vi spelade...men .blev det efter lång promenad runt parken ...

Av Carina Berglund - 13 juli 2015 14:52

Lördagen&söndagen startade jag 05.00 med löpar pass.drog av ca.1,2mil vardera. Lördags bak (reds.anm fått hysteri på baka allt möjligt) Fröknäcke,marmelad på jorgubb&rabarber och" hälsobröd". Plocka en massa jordgubbar och rabarber på våran tomt...

Av Carina Berglund - 9 juli 2015 19:25

-vårt boende -En del av strand promenaden(cafeer/barer längsmed,som vi pausa vid) -vingården vi åkte å besökte -mitt å grabbens sandbygge - 1,5meters pizza fanns att beställa på en restaurang....förbannad god!! -några vyer från mina löpar tu...

Av Carina Berglund - 30 juni 2015 16:23

Borta bra/underbart men hemma är bäst,Så får mitt inlägg starta😉 Är åter i "Svea" väldigt skönt trots vårat dåliga sommarväder so far....men men ska ju inte klaga,som sagt min första del av semestern startade bättre än vad jag kunnat tänka ...

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards