suntogott

Alla inlägg under april 2015

Av Carina Berglund - 29 april 2015 09:21

Vilt grytan (hjort o diverse grönsaker,kryddor mm)

Räksoppan med saffran

Av Carina Berglund - 29 april 2015 09:11

Lördagens löparmorgon kl.04:00 underbart att springa vid soluppgången

Fortfarande tydliga separationer efter ca 2v från tävlingen

Grabben ville vara med vid invigning av nya butiken....självklart fräckt att stå vid Hummern :)

Protein pannkakor flippades utanför MM Sports butiken i Kungsbacka. Grabben älskade dom.....han åt väl en sådär 5st....:))))

Efter invigningen åkte vi till gymmet.han var ej sen med att fatta redskapen.....han tjatar ofta att åka med....ska börjas i tid.

Av Carina Berglund - 26 april 2015 03:55

Om man inte man orkar gå till gymmet så kan man köra träning hemma:)

Nya sommar smaken ifrån Nordqvist.grymt go....len och mycket smak av mörk choklad!

Testade nya smaken.....inte helt fel

Av Carina Berglund - 25 april 2015 03:05

2 veckor har gått och energin är på topp,vad mat och en viss "aktiv" vila kan göra,det är svårt att beskriva det,man måste nästan uppleva det själv för att man ska märka skillnaden. Sedan jag gick "av" sista tävlingen har min träning och mitt matintag varit/är strukturerad och noggrant uträknat,man kan tycka att det är ett sjukt beteende nu när man inte har något mål/tävling framför sig förtillfälligt,men det är just det som många människor gör som misstag i den här extrema tävlings branschen (oerfarna/debutanter får jag tillägga).Jag har själv gjort det,man blir som besatt av allt man kan tänka sig i matväg efter en lång diet,nyttigt som onyttigt kan det vara,bara tanken att få äta vad man vill och när man vill,låter ju absurt att man gör såhär med sin kropp och hjärna. Men Alla som utövar någon slags sport eller tävlingssatsning  inom sin gren har ju också upplägg för kost och träning för att just den människan ska få den bästa förutsättningen för att utföra maximalt sin "styrka" i den sport man håller på med. När människor i min omgivning ser och hör hur jag gör under "on/off" blir folk nästan chockade och tycker ett och annat,men om jag skulle ha satsat på te.x att vara sprinter/simning osv,då hade man  garanterat tyckt något annat.....eller hur??

Optimal grund för bästa resultat är  = Mat-vila -träning 

Nog om det,åter till veckan,från måndagen till igår har styrka och cardio utförts varje dag(normal dos av cardio ska tilläggas)Som i ett tidigare inlägg så sa jag att jag kör överlag många reps och få sett i varje övning/muskelgrupper och det har jag ju självklart fortsatt med,är fortfarande för "skör" och tunn för att klara bygga och skapa mer muskler utan att få skador på vägen. Så sakta men säkert ska det läggs på mer fett på denna kropp om här ska bygga😉

Kosten är i det stora hela den samman som på dieten förutom att det varieras mer av proteinvalen,ökning av rätt kolhydrater och bra fetter, just för min Mage och annat ska komma i balans efter dieten.Så för dom som är intresserade så läggs det ut en bildserie efter detta inlägget på X-antal maträtter som har stoppats i min kropp i veckans som gått. 

Idag (lördag) vankas det nu först en löparrunda,tror det blir milen nu på morgonen,sen go frukost,sen ska jag å sonen till invigningen av nya butiken MM Sports i KBA och träffa gladiatorerna och mingla bland "teammates"😉givetvis handla och äta proteinpannkakor,..det får man ju inte missas😍n så ni som är sugna åk dit och kolla,kommer bli en grym invigning,med tävlingar och mycket bra öppnings erbjudande på kosttillskott och kläder mm. Senare på eftermiddagen vankas det en tre rätters hemma hos mig som jag självklart står för,jag har bjudit hit mina föräldrar spontant på middag,ska bli super mysigt. På menyn står det fisksoppa med saffran som förrätt,hjortgryta med ris eller potatis till som varmrätt,hemma gjord glass med varma bär till dessert......låter väl som det inte kommer bli illa eller vad säger ni?😘....


Så tillsdess ha en underbar lördag!!!

 

Av Carina Berglund - 19 april 2015 04:26

Fick lägga in ett extra inlägg bara för lördags maten.blev fel till inlägget innan.....

Av Carina Berglund - 19 april 2015 03:35

Tjingeling😄


Söndag morgon/natt eller vad det nu är när kl stod på 03.00 😉

1v ca har gått sedan jag gick av min 2:a tävling och deff, känns lite overkligt,visserligen som det alltid gör när man har dag ut och dag in i X-antal veckor och månader haft ett fokus/ inställning på viss sorts mat,träning osv. Men som sagt känns skönt att få succesivt börja både mentalt och fysiskt att försöka bygga upp sin fysik igen,och få fokusera på sina svagheter på gymmet och bli ännu grymmare till nästa gång. 

Igår (lördag) blev min start ett löppass på ca:1.2mil alltså vad jag har längtat efter att få springa ute i terrängen,den känslan av tysthet,frisk luft och helt ensam på vägen är så avkopplande för själen,är ett bra komplement till stimmet och svettdoften i gymmet. Har inte fått/kunnat springa dom sista ca8v pga tävlingarna,man tappar en del volym på benen speciellt som man behöver för att tävla i den grenen som jag tävlar i.Så det är jäkligt kul nu,plus att jag har känt redan en så energi både på passen i gymmet denna veckan och nu igår,kändes som jag hade sprungit bara för några dagar sedan,inte ansträngande eller stumma ben. 

Efter mitt löppass blev det en go frukost med familjen och en lång härlig dusch.

Sedan blev det diverse hushålls bestyr iform av tvätta,städa, 

stor handla osv sånt som måste bara göras helt enkelt. Senare på eftermiddagen skulle det göras lasagne till middag. Gjorde två stycken olika,varav den ena blev klassisk med nötfärs och diverse ingridienser och den andra(bilden nedan) gjordes på kycklingfärs med olika grönsaker och kryddor i,varvat med squash,aubergine,färska champinjoner,lasangeplattor och keso som bechamelsås. Såååå jäkla go och till den en kall fräsch sallad,det blev MIN lasange för middagen.Yummi..............efter det blev det film mys i soffan fram till läggdags.

Det kändes som en lång dag och otroligt givande på många sätt eftersom man hann med så mycket.

Nu idag vankas det snart en PW ute i friska vädret,känns och ser ut redan nu som det kommer bli lika fint väder som igår,hoppas hoppas,underbart nu när man känner lukten och lätt varma vindar av våren som är på ingång. Sen stök å bök gällande matlagning som ska göras till kommande matlådor,därefter släktkalas halva dagen och senare på kvällen kanske lite tv tittande,sen är det sängen och fokusera på ny vecka igen. Så ser min söndag ut!😊


Önskar alla där ute en underbar söndag!!!!

Av Carina Berglund - 18 april 2015 04:38

Sista bilderna och ifrån sista tävlingen i Malmö. Efter tävlingen var avklarad så blev det en låååång härlig dusch,stadsvandring i Malmö bl.a gick på lilla å stora torg....grymt bra väder ca 15grader och vindstilla så jäkla mysigt.så en go räksallad till lunch på uteserv på en innegård på lilla torg.fick inleda min första måltid efter tävlingen,därefter mer mysvandring i stan och sedan fortsatte dagen/kvällen i samma regi... Ett glas rött,tapas tallrik och oxfile med ris och grönsaker fick avsluta min lördag.Söndagen inleddes sedan med hotellfrukost som var otroligt go och fräsch.fanns allt på denna jord.sen var det att packa ihop allt å tas sig hemåt till Götet....

Dags formen 1 v efter sista tävling!
Nu planeras en rolig uppbyggnadsfas av kroppen. kosten och en annan träningsplanering har gjorts redan så nu har vi detta som ett mål för tillfället.....

Av Carina Berglund - 18 april 2015 04:04

Bjuder lite på mig själv- det här är kroppen "offseason"innan min deff startade

Här är på 1:a tävlingen,30v dietande och på morgonen några timmar ifrån scenen.med ca 7% fett och en morgonvikt på en snustorr/vätsketömd kropp:)

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards