suntogott

Av Carina Berglund - 28 augusti 2015 11:12

Halloj!!!

ja det var inte igår som man skrev något här inte....om jag ska vara ärlig så finns det en stor anledning.Har faktiskt inte haft någon lust att skriva Eller fota,inte heller gå in på andra sociala medier.jag Har bara lagt fokus på mycket annat i mitt liv,såsom min familj,vänner,jobb och min träning. För att summera lite kort  vad jag har gjort det senasteså efter vi kom hem ifrån Italien så har jag lagt full fokus på kosten och styrketräningen,just För att hitta tillbaka till min "ursprungsvikt/trivsel" hade ju som sagt 2v uppehåll på styrkan i Italien,körde endast löpträning där nere. Jag har fått upp min styrka/volym på kroppen,har till och med ökat på vissa övningar,så min kropp utseende mässigt nu är jag nöjd med(reds anm.att jag trivs med att vara go å fyllig....😋)och även känna mig pigg å stark i vardagen som på gymmet.Så min plan fram igenom nu är att njuta av go mat,träna,lägga tid på vänner och familj,sen får jag se vad som händer på tävlingsfronten längre fram,har inget "bokat" som det ser ut nu.

Nu ikväll kommer det endast bli en mysfredag med familjen....

I Helgen blir det mycket fysaktiviteter för oss alla,främst för grabben,Lördagen kommer att inledas med min löpträning,som det känns nu blir det nog den långa rundan på 1.6 mil,därefter frukost och sedan iväg på simträning med pojken,följt av fotbollscup resten av dagen På bortaplan,så vi är väl hemma sen eftermiddag kan jag tänka mig. Kvällen kommer nog bli att slänga sig framför en film,för någon lust eller ork till nåt annat blir det nog inte...

Söndagen inleds samma för mig som lördagen förutom långrundan förstås,återstår å se vad jag kör,därefter shopping med pojken och fika på stan,ska även hinnas med mathandling och fix å trix med allt som ska hända kommande vecka.Ungefär såhär ser mina kommande helger ut I sept😍 men jag älskar det!!!

Nu ska jag släppa datan å ta som sagt mysfredag, önskar alla trevlig helg!!!

Av Carina Berglund - 25 juli 2015 14:49

Mys lunch med familjen i slottskogen,mannens syster och tös var med.

Kubb spel...killarna mot tjejerna,vi förlorade:( (men dom fuskade haha....)

Sötnosarna var med men dock ej roade då vi spelade...men .blev det efter lång promenad runt parken

Senare på kvällen blev det protein pannkakor med extra kakao och choklad casein ifrån body science.

Av Carina Berglund - 13 juli 2015 14:52

Lördagen&söndagen startade jag 05.00 med löpar pass.drog av ca.1,2mil vardera.

Lördags bak (reds.anm fått hysteri på baka allt möjligt)
Fröknäcke,marmelad på jorgubb&rabarber och" hälsobröd".

Plocka en massa jordgubbar och rabarber på våran tomt,växer som ogräs...så gott,tröttnar aldrig

Perfekt mellanmål/kvällsmål
Keso,jordgubbar,melon å massa kanel

Lördags kväll=grillmat(grillen är förvisso igång varje kväll a'7dagar v på sommaren) denna kväll blev det kyckling,blandade rotfrukter,och blomkålsmos med färska örter i....love it!!!!!

Av Carina Berglund - 9 juli 2015 19:25

-vårt boende
-En del av strand promenaden(cafeer/barer längsmed,som vi pausa vid)
-vingården vi åkte å besökte
-mitt å grabbens sandbygge
- 1,5meters pizza fanns att beställa på en restaurang....förbannad god!!

-några vyer från mina löpar turer
-sista bilden är från den största mat marknaden jag varit på...så mysigt!

Av Carina Berglund - 30 juni 2015 16:23

Borta bra/underbart men hemma är bäst,Så får mitt inlägg starta😉

Är åter i "Svea" väldigt skönt trots vårat dåliga sommarväder so far....men men ska ju inte klaga,som sagt min första del av semestern startade bättre än vad jag kunnat tänka mig. Började med att Jag fick en otroligt fin och trevlig födelsedag,med mys av trevligt sällskap,god mat,och jätte fina presenter som jag definitivt inte hade kunnat ana,allt passade mig perfekt(jag älskar överraskningar/presenter...blir barn på nytt😜...haha) efter den dagen väntade det endast 3dagar kvar hemma i Sverige,sedan skulle det bära iväg till Italien närmare bestämt Sardinien med familjen,så lite fix/trix och några fyspass skulle avverkas innan onsdag eftermiddag,planeringen hölls självklart och vi satt på planet 17:15 onsdag eftermiddag,endast 3tim flyg och sen var vi nere i 32g varmt Italien😀

Det Första vi gjorde när vi kom ner till vårt hotell var att slänga av oss "höst kläderna"och dra på sig sommar outfiten och inta hotellets restaurang,vi var både hungriga,svettiga,törstiga och trötta så inte en meter extra ville vi ta oss denna kväll...första intrycket av hotellet vi fick var deras mysiga och trevliga personal.det var ett äldre par som drev det,så det kändes som man kom till en familj och att man kände dom sedan tidigare,hotellet var ett lite mindre än vad vi är vana vid men absolut bara till det bättre denna gång,på hotellområdet fanns det 2pooler och hur mycket planteringar av diverse växter/träd och vackra blommor, fanns till och med vindruvsodlingar, paret hade även sin hund och katt på hotellet som var hur mysiga som helst Och extremt sociala...nästan iallafall,grabben fick sig ett bett ifrån katten en dag(kan vara att han var för påstridig)😚

Dom första dagarna blev till att acklimatisera sig,för värmen var man ej som sagt van vid,så bada å inta solstolarna vid stranden var det enda man kunde göra på dagarna,stranden låg precis utanför hotellet,så bättre kunde man inte få det.

Staden vi åkte till heter Alghero och är en av dom största städerna på Sardinien, förvånansvärt stor och kulturell Stad,stan ligger mer eller mindre längs med vattnet och deras långa strandpromenad Som var så vacker å mysig.Stan erbjuder en massa shopping,grymma restauranger/caféer/glassbarer,så det finns något för alla och man tröttnar inte på nåt av det,iallafall inte vi😉

Under min tid i Sardinien skulle jag även ta en viss semester ifrån träningen,tro det eller ej,men jag ville tvinga mig ifrån gym delen iallafall,(tufft psykiskt,men stor anledning att passa på när man åker iväg)just för både min kropp/knopp och 100% focus på min familj,och det gjorde jag och kan erkänna att det var faktiskt skönt... Men det finns ett men☺️ Jag skippa inte träning av någon form helt faktiskt,den gör mig ändå "hel" på nåt sätt.så jag fokuserade på löpningen varje morgon innan frukosten,(innan min familj gick upp)hittade/skaffa mig 4olika sorters rundor som jag alltinerade mig med,det var allt i från back/trappintervaller till långdistanser på mer eller mindre rak plan mark. längsta streckan var ca 2mil. Otroligt skön start på dagen och man såg otroligt mycket under sina löparpass som man kanske faktiskt inte hade sett annars,så det fick jag som en bonus kan man säga....

Jag kan varmt rekomendera att åka till Italien/Sardinien,just för all god mat/vin,grymt gott kaffe och för deras gästvänlighet,kommer definitivt att åka och se mer av Italien,kanske fastlandet nästa gång....vem vet?!

Av Carina Berglund - 8 juni 2015 12:57

Goddag :)

Måndag=1:a dagen på min semester....för er andra ny vecka på jobbet kanske...för mig känns det overkligt med semester eftersom jag är van vid juli/aug,men i år kände vi ej för att söka annan period på jobbet,vi blir tilldelade en månad varje år,så nu föll juni för mig och därmed för att vara på den säkra sidan med vädret denna månad,så bokade vi i vintras en resa till Sardinen som innebär 15dagar av avkoppling med garanterad sol å bad....ska bli sååå skönt,så på onsdag lämnar jag Svea;)
Kommer Kanske inte släppa bloggandet helt när jag är iväg,beror lite på vad jag känner,..kan ju vara lite skoj att uppdatera mig å er andra med allt fint å gott som finns där nere!?😉det återstår å se.
Jag hade igår en del av släkten hemma för det var ju min dag som sagt😃 och som vanligt var det jätte mysigt och trevligt,alltid kul att träffas och umgås med nära å kära. Jag var ju inte sen med att bjuda på mat,jag hade gett dom en vink om att temat var Medelhavet, så Italien,Spanien,Grekland blev mina länder Jag skulle hitta på/laga rätter ifrån alla länder tänkte jag,å det var Så jäkla kul att pyssla och fixa med detta,det tog sin lilla tid kan man säga,drygt 5Tim förberedelse,stressigt? Hmm...JA! men skit kul,allt blev som det var tänkt både smak och utseende mässigt.och dom verkade nöjda som tur va,vissa tog mer än 1gång...så jag får väl tro att dom gillade det😉)bilderna får tala hur mycket som gick åt,tyvärr han jag ej fota innan när det var fint och nygjort .

Det som bjöds ifrån Italien: paj med bl.a oliver,soltorkade tomater,färska tomater och blandade italienska ostar i.

italiensksallad med pinjenötter och prosciutto lindad mozzarella med basilika

pomidori ost och även blandade oliver.

Spanien bjöd på: marinerade champinjoner med bl.a vitlök,chili,persilja och svartpeppar.

På "pinne" chilimarinerad galia melon toppad med manchego ost och parmaskinka.

chilisalami i snittar.

Grekland: chicken souvlaki som jag hade lagt ca 4tim i marinad innan,bl.a olivolja,pressad citron och skal,honung och grön försk chili.

Tzaziki med grekisk lantbröd

Grekisk sallad-stora tomater med rödlök och feta över.

Lite dukat som en taverna,för mina gäster:)

Italiensk kladdkaka med varma hallon,grädde och kanel för dom som ville ha extra toutch...

Av Carina Berglund - 6 juni 2015 10:16

Tjohooo!!!

Idag går jag på semester i 4v....inte en dag för tidigt,känns konstigt och skönt på samma gång,tiden det sista har gått så fort så man har inte riktigt mentalt ställt in sig på att vara ledig..om några dagar bär det iväg till Italien med familjen,kommer lapa sol å bad i 15underbara dagar,.och givetvis äta massa go saker som landet har att erbjuda,älskar italiensk mat:) men först nu det närmsta blir att fixa å dona inför resan,har inte haft tid det senaste.så en klassisk "check lista" har jag fixat som jag ska mata av tänkte jag.Eftersom jag är ett kontrollfreak,har överskottsenergi..:)så har jag idag redan "bockat" av en del,startade morgonen med ett löppass på 16km,gick grymt bra,kuperad terräng och tiden 1h 25min,kändes hur gött som helst under hela passet ,så nu ska jag jaga den tiden till nästa gång jag känner för å ta den rundan.
Efter dusch å frukosten städade ja hela huset,slängt in tvätt,badat hundarna,och nu sitter jag på grabbens fotbollsträning,därefter hem laga lunch,som blir idag sötpotatis,wokade grönsaker och stekt nötfärs.sen skjutsa han till en kompis å jag kommer åka till mataffären för att inhandla till mitt kalas som jag ska ha imorgon:)) temat är satt för Medelhavet....tycker det som sagt är en fröjd att laga mat i mängder/duka fint å fixa/trixa för att ta hem folk.mer om maten/dukningen mm kommer imorgon.
Kommer senare ikväll att börja med en del av sakerna som ska vara imorgon pga tiden kommer att vara tajt på söndagen som det e.Så ser min lördag ut hittills...hoppas att allt går i "lås" annars får jag krupp...haha(blir tokig om inte det går som jag tänkt).

Av Carina Berglund - 1 juni 2015 11:01

Pannkakor blev Tisdagens kvällsmål(bryter torsdags trenden här)
1msk kokosmjöl,1tsk bakpulver
1ägg,5äggvitor
1dl havregryn,0,75dl bodyscience casein vanilj
7 msk kvarg,en skvätt vatten.
Ca:2msk sötningsströ
Blanda ner allt och vispa/mixa allt eftersom.stek sedan i valfritt fett,jag använde kokosolja.blev ca 7st mättande stora" plättar"ni ser på bilden ungefär storleken kontra tallriken.tillbehör varma hallon,kokosflakes,kanel,kardemumma,kvarg ,super smarrigt vid ett sötsug och lite små hungrig som jag var på kvällen...

Egentid : Onsdag Nagelfix åter igen,Matilda på Lilly Nails la in sommaren i naglarna,blev skiftning i varm rosa och solgult....Nice :)

Familjetiden=viktig,(glöm aldrig vad dom betyder för dig och vad du betyder för dom!!)Helgen som va nu blev bland annat brunch på Råda Säteri med familjen....super gott och lugnt å mysigt..hundarna fick självklart hänga på,fast dom fick vänta utanför,för att senare få sig en långpromenad runt råda sjön som ligger precis vid slottet.

Älskade son som gav mig detta!! Tårar sprutade av glädje,blev så rörd och chockad

My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge