suntogott

Alla inlägg under november 2014

Av Carina Berglund - 22 november 2014 10:36

Efter lång väntan med orolig själ och näst intill magkatarr,så fick jag min älskling i liv tillbaka;så fruktansvärt skönt,kändes som evighet hela dagen igår.omtumlande och helt utslagen var min tindra när jag fick henne.lite stygn här å var,fick även antibiotika och smärtstillande för det dom gjorde i munnen och för borttagning av knutarna runt jyvren. Så nu blir det mys och ytterst lite fys för lilla tösen några dagar. Om 10 dagar får jag svar om det är elakartat eller godartat tumör.just nu ska det vara positiva tankar och se att detta har gått bra och vara glad för att hon är vid liv. Och så får man ta det som kommer om 10dagar då.
Nu ska vi ha en underbar helg!
Det vankas simning och innebandy cup för grabben lördagen o söndagen
Och brunch på stan med en del av släkten idag. Och självklart får mina båda fyrbenta töser vara med på alla saker,allt för att jag ska ha koll på tindra. Har ringt runt alla ställen vi ska befinna oss på, och fått OK att dom e med :)) ( vad gör man inte för sina " barn " )....
Trevlig helg på et ALLA!!!
Och ett STORT tack för allas omtanke på FB !!!

Av Carina Berglund - 21 november 2014 08:35

Ingen rolig ledig fredag för mig,då min älskade tös till fyrbenta chihuahua ska opereras för jyvren och om hon klarar av narkosen ska det fixsas i munnen när dom ändå har sövt henne. Hon har eventuellt elakartade knutar och vill det sig illa kanske hon inte åker med hem igen:(( det här är fruktansvärt känns som mitt barn ska försvinna ifrån mig. Nu sitter vi och väntar med lugnade i henne kanske jag också skulle tagit det :( om tio min lämnar jag Över henne till veterinären.puh

Av Carina Berglund - 17 november 2014 14:22

Startade lördagen med biltur upp till Stockholm,där uppe skulle det avnjutas en trevlig olivprovning och italienska influenser av mat och dryck.var uppe vid lunchtid,checkade in på clarion på söder och tog brunch där hur fint och fräscht hotell det var. Senare skulle vi bege oss till olivpr som skulle vara i ca 2Tim.det var nåt utöver det vanliga,kan varmt rekomenderas,så jäkla intressant och mysigt,köpte med mig hem kvalitets oliver och oljor som passar till olika rätter.ska bli spännande :)).sen tog vi ett par glas rött och strosa vidare till en italiensk rest som heter Luigi ligger på swedenborgsg på söder.så jäkla bra service och super god mat.måste dit igen när man e på besök nästa gång.söndagen var det mys frukost innan avfärd ner till götet igen.väl hemma så var det dags att fixa matlådor fixa gymväskan,tvätta och ladda inför ny diet och träningvecka.
Nu e det måndag och rump/baksidaben pass avverkat tidigt imorse.körde även 1Tim backträning på bandet efteråt. Hoppas alla ni har en skön måndag och start på veckan som jag!!!?

Av Carina Berglund - 12 november 2014 12:37

En principsak och jäkligt fult av ICA!!!!
Måste skriva av mig här på en så stor socialmedia som FB och min blogg.
Har genom åren kört olika märkens kvarg/kesella och även tonfisk.
Nu det sista typ året har jag använt mig av ica's egna kvarg 0,1% för den är perfekt i konsistens och dom har legat på lägst pris och högst protein mängd osv.likaså ica's egna tonfisk på 185gr. Nu det sista halvåret har jag mätt upp både kvargen och tonfisken exakt pga bl.a dieten, vad e det jag ser på vågen då, jo att varenda burk då menar jag varenda kvarg burk på a'250gr "diffar" på 10-20gr, hade varit OK om det var några gram hit å dit men inte att det saknas så mycket!! Likaså tonfisken saknar efter avrunnen vikt varje gång 15-20gr,så jävla fult av dom att blåsa oss konsumenter på så mycket om man ser till att varje burk oavsett kvargen tonfisken saknar så mycket.jag inhandlar året om ca 28st kvarg i veckan och ca 10 tonfisk. Tänk hur mycket dom tjänar bara på mig att inte ha rätt mängd i deras produkter.och ALLA andra personer som inte har märkt detta pga att man förlitar sig på innehållets mängd. Jag har ringt ex antal ggr till dom och berättat, vad får jag av dom som kompensation??? 25kr,jag skiter i pengarna fixa produkterna istället, ska väl inte ta över 1 år eller mer??? Så sprid detta gärna, för nu vill jag få dom att fatta vad dom gör!!!!

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards