suntogott

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Min dag och mys med släkten!

Av Carina Berglund - 8 juni 2015 12:57

Goddag :)

Måndag=1:a dagen på min semester....för er andra ny vecka på jobbet kanske...för mig känns det overkligt med semester eftersom jag är van vid juli/aug,men i år kände vi ej för att söka annan period på jobbet,vi blir tilldelade en månad varje år,så nu föll juni för mig och därmed för att vara på den säkra sidan med vädret denna månad,så bokade vi i vintras en resa till Sardinen som innebär 15dagar av avkoppling med garanterad sol å bad....ska bli sååå skönt,så på onsdag lämnar jag Svea;)
Kommer Kanske inte släppa bloggandet helt när jag är iväg,beror lite på vad jag känner,..kan ju vara lite skoj att uppdatera mig å er andra med allt fint å gott som finns där nere!?😉det återstår å se.
Jag hade igår en del av släkten hemma för det var ju min dag som sagt😃 och som vanligt var det jätte mysigt och trevligt,alltid kul att träffas och umgås med nära å kära. Jag var ju inte sen med att bjuda på mat,jag hade gett dom en vink om att temat var Medelhavet, så Italien,Spanien,Grekland blev mina länder Jag skulle hitta på/laga rätter ifrån alla länder tänkte jag,å det var Så jäkla kul att pyssla och fixa med detta,det tog sin lilla tid kan man säga,drygt 5Tim förberedelse,stressigt? Hmm...JA! men skit kul,allt blev som det var tänkt både smak och utseende mässigt.och dom verkade nöjda som tur va,vissa tog mer än 1gång...så jag får väl tro att dom gillade det😉)bilderna får tala hur mycket som gick åt,tyvärr han jag ej fota innan när det var fint och nygjort .

Det som bjöds ifrån Italien: paj med bl.a oliver,soltorkade tomater,färska tomater och blandade italienska ostar i.

italiensksallad med pinjenötter och prosciutto lindad mozzarella med basilika

pomidori ost och även blandade oliver.

Spanien bjöd på: marinerade champinjoner med bl.a vitlök,chili,persilja och svartpeppar.

På "pinne" chilimarinerad galia melon toppad med manchego ost och parmaskinka.

chilisalami i snittar.

Grekland: chicken souvlaki som jag hade lagt ca 4tim i marinad innan,bl.a olivolja,pressad citron och skal,honung och grön försk chili.

Tzaziki med grekisk lantbröd

Grekisk sallad-stora tomater med rödlök och feta över.

Lite dukat som en taverna,för mina gäster:)

Italiensk kladdkaka med varma hallon,grädde och kanel för dom som ville ha extra toutch...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Berglund - 28 augusti 2015 11:12

Halloj!!!   ja det var inte igår som man skrev något här inte....om jag ska vara ärlig så finns det en stor anledning.Har faktiskt inte haft någon lust att skriva Eller fota,inte heller gå in på andra sociala medier.jag Har bara lagt fokus på myc...

Av Carina Berglund - 25 juli 2015 14:49

Mys lunch med familjen i slottskogen,mannens syster och tös var med. Kubb spel...killarna mot tjejerna,vi förlorade:( (men dom fuskade haha....) Sötnosarna var med men dock ej roade då vi spelade...men .blev det efter lång promenad runt parken ...

Av Carina Berglund - 13 juli 2015 14:52

Lördagen&söndagen startade jag 05.00 med löpar pass.drog av ca.1,2mil vardera. Lördags bak (reds.anm fått hysteri på baka allt möjligt) Fröknäcke,marmelad på jorgubb&rabarber och" hälsobröd". Plocka en massa jordgubbar och rabarber på våran tomt...

Av Carina Berglund - 9 juli 2015 19:25

-vårt boende -En del av strand promenaden(cafeer/barer längsmed,som vi pausa vid) -vingården vi åkte å besökte -mitt å grabbens sandbygge - 1,5meters pizza fanns att beställa på en restaurang....förbannad god!! -några vyer från mina löpar tu...

Av Carina Berglund - 30 juni 2015 16:23

Borta bra/underbart men hemma är bäst,Så får mitt inlägg starta😉 Är åter i "Svea" väldigt skönt trots vårat dåliga sommarväder so far....men men ska ju inte klaga,som sagt min första del av semestern startade bättre än vad jag kunnat tänka ...

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards