suntogott

Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

Lördag-"Sparitual" St Jörgen SPA

Av Carina Berglund - 23 maj 2015 15:43

Goddag😊


Äntligen helg igen,underbart å vara ledig speciellt denna tiden på året,även om inte riktigt vårvärmen håller i sig så har vi redan fått några riktigt varma vårdagar det senaste Som man faktiskt få va glad över,man riktigt insuper all sol man har saknat under en längre tid.

Idag lyser den i Göteborg och det är väl tur det för dom som ska köra Göteborgsvarvet och givetvis åskådarna,funktionärer mm som ska vara där..själv har jag sprungit 2ggr innan,senast var för 2år sedan,var faktiskt sugen detta året,men kände att nja inte riktigt fokuserad på att dra ett långlopp så kort efter min sista bodyfitness tävling som redan är 5v sedan😳....löptränar det gör jag ju men inte dra 2mil asfalt med halvfart/Dålig tid,det är inte min grej som tävlingsmänniska Direkt..hahaha.Så vad jag har gjort hittills istället denna sköna dag,var att starta med löpträning 75min i morse,därefter min standard "go"frukosten,inte lång tid efter det blev det avfärd till St Jörgen SPA i Göteborg för en heldags spa med en fantastiskt skön upplevelse som jag aldrig har gjort innan,vi åker väldigt ofta på Spa runt om i Sverige,men då ligger vi över och tar behandlingar,men "Dag spa" var nytt för oss,och det kan jag definitivt rekomendera,iallafall så var det grymt på St Jörgen. Den såkallad behandlingen/upplevelsen kallas Sparitual och kortfattat så väljer man först en inriktning ..lugnande,renande,återfuktande,energigivande, vi tog lugnande(kan vi båda behöva,tåls att anmärka😉) Den innebar att att gå i olika varma/kalla källor,bla. Ångbastu,isvak,enbart fotbad,tvagning mm. under alla moment vi gick igenom skulle det antingen  läggas masker(ansikte,kropp,fötter)skrubbas eller oljas in med medföljande produkter som vi fick av spa-värden i början.Underbara produkter med fräsch lukt "rena"inte en massa parfymer,parabener osv.blev det kvar av lilla väskan vi fick,så fick man ta med det hem och det har vi ju självklart gjort,kul att ha det hemma också,så kan man göra sitt egna lilla spa vid något tillfälle.Det var sååå sköna timmar och bara att vara i denna miljön gör ju att man blir relaxad☺️

Efter våran ritual,satte vi oss i våra morgonrockar och intog deras lunch i enbart Raw food käk....inget jag brukar laga direkt,men Gud vad gott och annorlunda,det kommer jag att delvis ta efter emellanåt i min matlagning,fanns allt på himmel å jord....energikällan var främst i form av nötter och frön av alla dess former och tillagningar,i proteinväg var det lax eller kött,mätta blev vi....sen var det lite mer mys vid utomhus poolen,och efter ett tag var vi nöjda och mätta  på allt faktiskt och begav oss hemåt. Senare nu ikväll blir det nog inviga grillen till middag med kycklingfilé (ovanligt va?😄) rotfrukter i ugnen och som avslut andra nya filmen av "Beck" som vi har hyrt.... sen var lördagen till enda för mig och jag är helnöjd med dagen hittills...

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Berglund - 28 augusti 2015 11:12

Halloj!!!   ja det var inte igår som man skrev något här inte....om jag ska vara ärlig så finns det en stor anledning.Har faktiskt inte haft någon lust att skriva Eller fota,inte heller gå in på andra sociala medier.jag Har bara lagt fokus på myc...

Av Carina Berglund - 25 juli 2015 14:49

Mys lunch med familjen i slottskogen,mannens syster och tös var med. Kubb spel...killarna mot tjejerna,vi förlorade:( (men dom fuskade haha....) Sötnosarna var med men dock ej roade då vi spelade...men .blev det efter lång promenad runt parken ...

Av Carina Berglund - 13 juli 2015 14:52

Lördagen&söndagen startade jag 05.00 med löpar pass.drog av ca.1,2mil vardera. Lördags bak (reds.anm fått hysteri på baka allt möjligt) Fröknäcke,marmelad på jorgubb&rabarber och" hälsobröd". Plocka en massa jordgubbar och rabarber på våran tomt...

Av Carina Berglund - 9 juli 2015 19:25

-vårt boende -En del av strand promenaden(cafeer/barer längsmed,som vi pausa vid) -vingården vi åkte å besökte -mitt å grabbens sandbygge - 1,5meters pizza fanns att beställa på en restaurang....förbannad god!! -några vyer från mina löpar tu...

Av Carina Berglund - 30 juni 2015 16:23

Borta bra/underbart men hemma är bäst,Så får mitt inlägg starta😉 Är åter i "Svea" väldigt skönt trots vårat dåliga sommarväder so far....men men ska ju inte klaga,som sagt min första del av semestern startade bättre än vad jag kunnat tänka ...

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards