suntogott

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Carina Berglund - 15 april 2015 12:22

Hej😍


Tänkte nu summera mina två planerade och avklarade tävlingar som gick av stapel 28/3 Alingsås och nu i helgen 11/4 Malmö. 

Vill först berätta lite kort om det går(ska försöka göra historien kortfattad) hur deffen har varit fram tills 1:a tävlingen.

jag har haft en otroligt och mycket skön diet om man kan kalla det så hela vägen,kostupplägget,styrketräningen,cardion och mitt vardagliga liv såsom jobb,familj osv.självklart har jag fått motgångar på vägen såsom vissa dagar svaghet på gymmet,trötthet osv speciellt nu mot slutet det kan jag inte "sticka under stolen med".men helheten GRYMT!!! 

Jag startade mer eller mindre 25/8 med att ändra på matupplägget,la till lite mer striktare cardiopass och la fokus på att målvikt  och fettprocenten skulle ner till en viss vikt och procent till Alingsås. Då behövde jag enligt min uträkning ca 30v,kan låta sjukt långtid men jag hade under min resa X-antal inbokade middagar/spa vistelser mm som skulle innebära mer än 1 ätardag i veckan vissa veckor,sen vet man ej innan om man kan bli sjuk eller att kroppen inte "svarar" alltid på allt man vill att den ska göra.så bäst att vara ute i god tid och inte stressa den mer än vanligt. Ju mer tiden sprang på så ökade jag mina minuter på cardion och även intensiteten så att fettförbränningen var igång hela tiden,maten höll jag samma hela tiden mer eller mindre,och när jag hade kommit in på typ v 23 så gjorde jag ju fotograferingen/reportaget i bodyscience,där var jag nästintill "klar" för att gå upp på scenen. Efter det så fortsatte jag ju självklart i samma fart,och nu i efterhand skulle jag nog bromsat min cardio delvis och succesivt ökat på lite mer med "rätt" kollisar och delvis fettet,för när jag gick upp på scenen nu i Alingsås så var jag FÖR hård Tyvärr för min gren. Jag är absolut nöjd med hårdheten och allt annat,men dommarna tycker annat så det är bara att gilla läget till nästkommande tävling,får vara lite mer fylligare i kroppen helt enkelt ,så som sagt jag ser ut i tidningen bäst förklarat😉 Kontentan nu då på placeringen blev 7:e av 8 startande,😢 var besviken men ändå någonstans visste jag att det gick dåligt,skulle chocka mig om jag gick till final,vid poseringen på scenen kände jag inget tryck i musklerna,fick inte till mina poser och jag bara skakade,någonstans var resultatet rätt men var besviken som sagt på mig själv.Så det var bara att försöka smälta detta efter några dagar och ta nya tag och ladda psykiskt och delvis fysiskt inför Malmö 2v senare. Jag körde på dom 2v och det blev lugnare cardio intensitet och körde endast lätta styrkepass för att inte tappa mer muskler/energi och försöka i den lilla mån att fylla mig så gott det går. Kort å gott gjorde det susen när 2:a tävlingen skulle göras,hade en jäkla energi och var lite bättre i form trots korta tid men tyvärr är det föööööö kort tid för att jag skulle kunna ta placering,så denna blev 7:a av 11 startande om jag minns det,och nya dommare var det delvis på denna tävling och blev dömd för samma ändå,men jag är ändå mer nöjd trots en besvikelse här med.Kände trycket,glädjen och poseringen bättre😉. Men som sagt öva mer posering/hållningen och vara lite mindre hård till nästkommande satsning Är målet och planeringen.Men nu har jag ingen planerad så som det ser ut nu,jag har ju tävlingar som jag vill och ska göra,men vet inte exakt när jag ska göra dom,för just nu är planen att BYGGA muskler!!!!! Och succesivt höja mitt intag av kollisar och fettet för att kunna bygga,orka och inte vara skör i leder/ligament mm. Nyttigt självklart och fortfarande en struktur på intag av allt,skillnaden är ju att den kan "failas" när jag vill och jag kan välja vitt å brett bland proteinet a/kollisarna och olika bra fettkällor.jag mår bäst av att leva sunt och gillar den sortens mat.Allt har sin charm,älskar att få kroppen definerad och brinner självklart för denna slags sport och träning vore konstigt annars att utsätta sig så hårt och avsätta både tid/pengar/viss nöjen mm under deffperioden man har.Men det är också jäkligt kul när man får grymt med pump ,energi och ser att man växer i muskulaturen på gymmet också,så med det sagt så blir fokuset att under kanske 3-4v ligga på högreps, köra mer eller mindre på att få kontakt med muskeln jag vill få pump i och boosta kroppen med massa nyttiga energikällor och SOVA/VILA  mig iform. Sömn och vila har inte funnits tid till.och för att växa måste kroppen hinna återhämta sig,men jag slutar inte helt med cardion,kommer ändå köra viss löparpass och intervallträning men inte så strikt och långa sådana dock. 

Kommer att med tiden lägga upp lite bilder från denna perioden och framigenom ge er mer av smarriga mattips som jag nu helt själv kan äta för en gång skull.....haha😄ska bli GÖTT att inte bara laga å bjuda andra..

Tillsdess ha nu en fortsatt skön regnig onsdag!!!!😥


Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards