suntogott

Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Dagarna rullar på......

Av Carina Berglund - 25 april 2015 03:05

2 veckor har gått och energin är på topp,vad mat och en viss "aktiv" vila kan göra,det är svårt att beskriva det,man måste nästan uppleva det själv för att man ska märka skillnaden. Sedan jag gick "av" sista tävlingen har min träning och mitt matintag varit/är strukturerad och noggrant uträknat,man kan tycka att det är ett sjukt beteende nu när man inte har något mål/tävling framför sig förtillfälligt,men det är just det som många människor gör som misstag i den här extrema tävlings branschen (oerfarna/debutanter får jag tillägga).Jag har själv gjort det,man blir som besatt av allt man kan tänka sig i matväg efter en lång diet,nyttigt som onyttigt kan det vara,bara tanken att få äta vad man vill och när man vill,låter ju absurt att man gör såhär med sin kropp och hjärna. Men Alla som utövar någon slags sport eller tävlingssatsning  inom sin gren har ju också upplägg för kost och träning för att just den människan ska få den bästa förutsättningen för att utföra maximalt sin "styrka" i den sport man håller på med. När människor i min omgivning ser och hör hur jag gör under "on/off" blir folk nästan chockade och tycker ett och annat,men om jag skulle ha satsat på te.x att vara sprinter/simning osv,då hade man  garanterat tyckt något annat.....eller hur??

Optimal grund för bästa resultat är  = Mat-vila -träning 

Nog om det,åter till veckan,från måndagen till igår har styrka och cardio utförts varje dag(normal dos av cardio ska tilläggas)Som i ett tidigare inlägg så sa jag att jag kör överlag många reps och få sett i varje övning/muskelgrupper och det har jag ju självklart fortsatt med,är fortfarande för "skör" och tunn för att klara bygga och skapa mer muskler utan att få skador på vägen. Så sakta men säkert ska det läggs på mer fett på denna kropp om här ska bygga😉

Kosten är i det stora hela den samman som på dieten förutom att det varieras mer av proteinvalen,ökning av rätt kolhydrater och bra fetter, just för min Mage och annat ska komma i balans efter dieten.Så för dom som är intresserade så läggs det ut en bildserie efter detta inlägget på X-antal maträtter som har stoppats i min kropp i veckans som gått. 

Idag (lördag) vankas det nu först en löparrunda,tror det blir milen nu på morgonen,sen go frukost,sen ska jag å sonen till invigningen av nya butiken MM Sports i KBA och träffa gladiatorerna och mingla bland "teammates"😉givetvis handla och äta proteinpannkakor,..det får man ju inte missas😍n så ni som är sugna åk dit och kolla,kommer bli en grym invigning,med tävlingar och mycket bra öppnings erbjudande på kosttillskott och kläder mm. Senare på eftermiddagen vankas det en tre rätters hemma hos mig som jag självklart står för,jag har bjudit hit mina föräldrar spontant på middag,ska bli super mysigt. På menyn står det fisksoppa med saffran som förrätt,hjortgryta med ris eller potatis till som varmrätt,hemma gjord glass med varma bär till dessert......låter väl som det inte kommer bli illa eller vad säger ni?😘....


Så tillsdess ha en underbar lördag!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Berglund - 28 augusti 2015 11:12

Halloj!!!   ja det var inte igår som man skrev något här inte....om jag ska vara ärlig så finns det en stor anledning.Har faktiskt inte haft någon lust att skriva Eller fota,inte heller gå in på andra sociala medier.jag Har bara lagt fokus på myc...

Av Carina Berglund - 25 juli 2015 14:49

Mys lunch med familjen i slottskogen,mannens syster och tös var med. Kubb spel...killarna mot tjejerna,vi förlorade:( (men dom fuskade haha....) Sötnosarna var med men dock ej roade då vi spelade...men .blev det efter lång promenad runt parken ...

Av Carina Berglund - 13 juli 2015 14:52

Lördagen&söndagen startade jag 05.00 med löpar pass.drog av ca.1,2mil vardera. Lördags bak (reds.anm fått hysteri på baka allt möjligt) Fröknäcke,marmelad på jorgubb&rabarber och" hälsobröd". Plocka en massa jordgubbar och rabarber på våran tomt...

Av Carina Berglund - 9 juli 2015 19:25

-vårt boende -En del av strand promenaden(cafeer/barer längsmed,som vi pausa vid) -vingården vi åkte å besökte -mitt å grabbens sandbygge - 1,5meters pizza fanns att beställa på en restaurang....förbannad god!! -några vyer från mina löpar tu...

Av Carina Berglund - 30 juni 2015 16:23

Borta bra/underbart men hemma är bäst,Så får mitt inlägg starta😉 Är åter i "Svea" väldigt skönt trots vårat dåliga sommarväder so far....men men ska ju inte klaga,som sagt min första del av semestern startade bättre än vad jag kunnat tänka ...

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards