suntogott

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Carina Berglund - 8 mars 2015 03:02

God morgon eller god natt kanske jag ska inleda med😉


För vissa är väl på väg antingen ifrån krogen eller jobbet vid denna tiden på dygnet medans andra(jag) e uppe med tuppen och e "sjuk" nog med att sitta å surpla på kaffe och blogga😄haha.....

Jag själv störs ju inte av det indirekt,mer än att kroppen skriker väl innerstinne att den egentligen behöver vila mer. Men har svårt i dagsläget att få den att just ligga kvar i sängen och somna om,man är lite som en tidsinställd bomb när man ligger såhär lågt på fett i kroppen och har en stående rutin på att gå upp en viss tid och köra sitt vardagliga diet/träningsschema som har legat X-månader bakåt. Har ju som många kanske vet nu endast 3 veckor kvar till en av tävlingarna som går av stapeln i Alingsås,och har varit "färdig" med hur kroppen ska se ut och kännas redan för par veckor sedan på gott och ont får man säga,fördelen är att psykiskt och till en viss del fysiskt är det kanon att ligga steget före såhär innan just för att känna att man är och har ännu bättre förutsättningar gällande "hårdheten" som jag bara blir för varje dag nu som går,till en stor fördel i min tävlingsgren. Det som är tufft vissa dagar är ju istället att man känner sig mör,svag och en lite lätt illamående känsla, men det är bara att bita ihop den sista tiden vad är 3v av snart ca 30v som man har gjort samma sak dag ut och dag in???

Så med detta sagt är det bara att kötta på när det gäller träningen och maten osv några dagar till sen är man framme😄

Så till min dag igår så inleddes den med sedvanliga checklistan som görs varje lördag:

viktkoll,formkoll och PW 90 min som start på dagen,därefter mina stadiga tider gällande matintag och val av rätt rättmat om man uttrycker sig så i detta läget. Mina intag bestod hela dagen av att satsa på mer rätt fett och kolhydrater på varje mål som intogs för att kroppen ska få i sig extra energi,proteinet reglerar jag ej,det är typ samma stående intag som vanligt i min kost. Bl.a ökade jag på med mer gryn,bär/frukt,ris,avokado och till en viss del nötter utspritt under dagen istället.Dagen/kvällen avslutades med filmmys och lampan släcktes väl vid 22 redan...haha och nu sitter jag här åter igen typ nästan samma tid som igår morse,skillnaden idag är att jag går åter i rutin på kosten som ser likadan ut som sön-fre och sen tar en PW snart,sen får jag se vad söndagen har att erbjuda.Har inget planerat nu på vad som sker,det återstår å se efter mina morgonbestyr......



Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards