suntogott

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Carina Berglund - 14 mars 2015 02:50

God morgon!!!


Tänkte så såhär på morgonkvisten att jag skulle uppdatera mig lite på hur veckan som är har gått hittills😉har känt att att det har gått enligt mina planer både psykiskt och fysiskt nu när det endast är 2v kvar till tävling.

Har hållt mig enligt min stående planering gällande  träningssplitten som jag alltid haft oavsett diet eller ej och den ser ut som nedan:

Måndag-baksida ben,rumpa.

Tisdag-rygg,mage

Onsdag-axlar,triceps

Torsdag-framsidaben

Fredag-biceps,mage

Avslut på passen 60min cardio!


Självklart kan den omplaneras emellanåt om jag känner att kroppen och knoppen inte vill vara med,då tar jag för mig det som passar just då.

Jag kör alltid någon slags cardio oavsett diet eller ej som avslut på mina pass för att hålla igång lite förbränning/kondition i kroppen och jag mår bra utav det,men självklart på olika nivåer, nu när man som sagt är på diet ligger jag strikt på intensiteten och minutrar för att hela tiden utveckla förbränningen bäst. Har legat läääänge på 60min backträningar på bandet och har märkt stor utveckling på både förbränningen och formen på hela kroppen,har passat mig som individ att köra det upplägget,sen varvar jag detta med spinningpass,löprundor i intervaller och  promenader ute i friska luften. Grymt upplägg som är gjort för mig! 

Nog om det,så till mina dagar som bara har sprungit iväg denna veckan tycker jag, så har jag bl.a varit hemma X-antal dagar för  grabben har varit dålig men man har fått gjort en del "nyttiga" saker när man bara är hemma. Fick vårstädat bilen,rensat saker som man aldrig orkar eller har lust att ta för sig och självklart tvingat mig att faktiskt VILA!!!! Har fått slå mig själv ner i soffan emellanåt för att kroppen behöver det extremt just nu, man är riktigt skör och mör i lilla kroppen nu in i det sista,och stundtals så har vilan som jag tagit mig varit gudomlig,somnat i omgångar med grabben liggandes bredvid....såå mysigt.

Idag lördag är det inte något oförändrat gällande morgonrutiner, det görs som det har gjort det senaste typ halåret😉

sen får vi se vad dagen blir och resterande kväll. Det jag har planerat för familjen ikväll gällande middagen är en surprise för dom, kommer att återkomma med bilder och recept på det jag tillagar till dom ikväll. Kan säga att det kan inte bli annat än såååå gott och mysigt........

Ha nu en riktigt skön helg,och ta hand om varandra!



Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards