suntogott

Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Vad gjordes inte igår???

Av Carina Berglund - 1 mars 2015 12:36

Om man hade gjort en check lista på ett gammalt hederligt vis på ett papper igår hade jag nog staplat den på "att göra" typ en halv A4 sida. Jag blev själv förvånad vad jag både hann med tids mässigt under dagen och orken och även att jag ej kände mig tvingad eller stressad på något vis. Så jag måste dela med mig eftersom det är mer nu först jag fattade att herregud vad roligt och skönt att man får sånna ryck ibland(eller rättare sagt jag får nog det ganska ofta😄)

Så ungefär så här såg det ut

03.00 vakna kunde ej sova vidare,blogga lite,sen BCAA,kaffe och ut på PW i 1tim 40min.

06.30 i med proteinpulver(bodyscience) och vitargo mm.

07-08.30 dusch,min frukostomelett,hänga tvätt,dammtorka allt som går.

09-11 dammsuga,tvätta golven,städa badrummet,tvätta alla rutor.Ladda med ny ved i huset

därefter åka in för att äta lunch på stan med mamma och grabben,och shoppa nya kläder och skor.

strosade runt där och sen efter några timmar bege sig på fika till en av kusinerna,mys pys där en stund sen hem och fortsätta myset med grabben som var sjukt nöjd med alla inköp han hade fått och en trött grabb kan jag säga att han var☺️Men inte jag än....jag var i full igång fortf.Så när han slog sig till ro i soffan fixade jag lite mat till oss båda samtidigt som jag likaväl kunde fixa matlådor för kommande dagar,sådär en 4 kg stekte jag väl i kycklingväg. Sen inte att förglömma gjorde jag min kycklingfärs,med massa goda kryddor i och en massa olika salladstillbehör som jag skulle ha för kvällen.På spisen gjordes också mellan varven 2 andra rätter till mannen bla pastarätt med parmesan,vitlök,örter,kalkonbacon och lövbiff. Den andra gjordes på stekt lövbiff,olika färska grönsaker,stekt ris och slängde även i 2ägg som fick stekas med en stund.Simpla nyttiga rätter och går i ett haffs å göra....

Nu kan man ju tro att klockan borde vara midnatt men icke,när jag var klar med allt satt vi till bords vid 18.00.Åt i lugna ro sen när allt var avtorkat,avplockat mm var klockan ca 19.00 när jag satte mig i soffan med mitt kaffe, såg på en grym film och ca 21.30 var det dags för lilla mig att lägga huvudet på kudden,då kan jag säga aTT då var jag inte varken tuff eller pigg😜.....detta var min lördag,,,,för mig nu låter det helt psykiskt ohälsosamt hahaha men jävlar rent utsagt var nöjd och skönt det känns idag..... Hur var eran lördag???😄

Idag här och nu är det dags för endast lugna ro och mys,för vilket skit väder det är,tar ev en promenad med dom fyrbenta senare om det e om väder,sen blir det kanske en film eller ja vad vet jag just nu det tar vi då.

Önskar er en fortsatt skön söndag!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Berglund - 28 augusti 2015 11:12

Halloj!!!   ja det var inte igår som man skrev något här inte....om jag ska vara ärlig så finns det en stor anledning.Har faktiskt inte haft någon lust att skriva Eller fota,inte heller gå in på andra sociala medier.jag Har bara lagt fokus på myc...

Av Carina Berglund - 25 juli 2015 14:49

Mys lunch med familjen i slottskogen,mannens syster och tös var med. Kubb spel...killarna mot tjejerna,vi förlorade:( (men dom fuskade haha....) Sötnosarna var med men dock ej roade då vi spelade...men .blev det efter lång promenad runt parken ...

Av Carina Berglund - 13 juli 2015 14:52

Lördagen&söndagen startade jag 05.00 med löpar pass.drog av ca.1,2mil vardera. Lördags bak (reds.anm fått hysteri på baka allt möjligt) Fröknäcke,marmelad på jorgubb&rabarber och" hälsobröd". Plocka en massa jordgubbar och rabarber på våran tomt...

Av Carina Berglund - 9 juli 2015 19:25

-vårt boende -En del av strand promenaden(cafeer/barer längsmed,som vi pausa vid) -vingården vi åkte å besökte -mitt å grabbens sandbygge - 1,5meters pizza fanns att beställa på en restaurang....förbannad god!! -några vyer från mina löpar tu...

Av Carina Berglund - 30 juni 2015 16:23

Borta bra/underbart men hemma är bäst,Så får mitt inlägg starta😉 Är åter i "Svea" väldigt skönt trots vårat dåliga sommarväder so far....men men ska ju inte klaga,som sagt min första del av semestern startade bättre än vad jag kunnat tänka ...

Presentation


My Way,My Dream and My life!
Är en tävlingsinriktad tjej med ett stort intresse av träning i alla dess former,tävlar i bodyfitness. Har en stor passion för matlagning,och kommer här på bloggen att skriva mycket om kost och träning.Hoppas på att kunna ge

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor&kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards